Recenzia Dice+: Stolné hry Vás opäť začnú baviť s Dice+

Novinka Dice+ nás zaujala už na tohtoročnom Gamescone a tak keď ju predajca uviedol na trh nemôže pochopiteľne chýbať ani naša recenzia. Dice+ je jednoducho povedané kocka k iPadu a ako sme zistili v priebehu recenzie, je to herná kocka, ktorá Vás opäť donutí vrátiť sa do detských čias a GTA V vymeniť za hry na princípe Človeče, nehnevaj sa. Poďme sa teda pozrieť, čo novinka ponúka a či vás presvedčí k tomu, aby ste spoločne so svojou partnerkou alebo deťmi dali iPad do prostriedku stola a začali opäť hrať stolné hry, aj keď samozrejme v takej podobe, aká sa v roku 2014 ponúka.
     Hneď na úvod je dôležité uviesť, že Dice+ je kompatibilná jedine s iPadom, teda lepšie povedané kocka Dice+ by teoreticky fungovala samozrejme s každým iOS zariadením. Toto obmedzenie má jednoduchý dôvod, väčšina hier, ktoré sú s Dice+ kompatibilné sú stolné hry, ktoré by na displeji iPhone alebo iPod Touch nevyzerali dobre a vzhľadom k tomu, že väčšina z nich je určená pre viac hráčov, nebolo by posúvanie iPhone ani príliš vhodné a pohodlné. Aplikácia je teda kompatibilná s iPadom a iPadom Mini a taktiež s Android tabletmi.

Dice+
     Práve softwarové riešenie je pre iOS pomerne netradičné, kocku totiž nepripojíte v nastavení systému a potom nespúšťate jednotlivé aplikácie sťahované z iTunes App Store. O všetko sa stará aplikácia Board Games, stará, klasická a známa.Môžete si ju zdarma stiahnuť v iTunes Apple Store. Pokiaľ máte zapnutý Bluetooth, aplikácia sama pripojí kocku a vykoná konfiguráciu a taktiež ponúkne hry, ktoré sú jej súčasťou. V základe je päť hier s tým, že každú ďalšiu musíte sťahovať zvlášť. Zaujímavé je, že hry sa samozrejme sťahujú z iTunes App Store a podotýkame, že drvivá väčšina z nich je platená, väčšinou je cena 1,79 €. Avšak po ich stiahnutí nepribudne na ploche iOS ikonka hry, ale hra je pridaná priamo do Board Games. Systém je teda podobný tomu, ktorý používa napríklad Leap Motion, ovšem s tým, že sa nemusíte nikde znovu registrovať a platby prebiehajú priamo cez iTunes App Store.

Dice+
     Zaujímavé je, že Board Games v sebe okrem hier a informácií o doposiaľ nevýdaných hrách ponúka taktiež položku My Profile, v ktorej vidíte skutočne zaujímavé informácie napríklad aj o tom, koľko hodín ste nahrali, koľkokrát sa kocka otočia a tak ďalej. Okrem toho vidíte taktiež percentuálne znázornenie kapacity batérie. Všetko čo robíte s kockou, teda robíte cez aplikáciu Board Games, ktorá sa stará aj o jej pripojenie. To spočíva v tom, že pri spustení Board Games skrátka iba hodíte kockou, ktorá sa automaticky pripojí. Jedinou nevýhodou Board Games je fakt, že nezobrazuje ceny pri nákupe aplikácii, tie sa dozviete až v momente, kedy Vás Board Games presmeruje do iTunes App Store.

Neprehliadnite:
Vydražte si produkty JBL s podpismi športových hviezd a prispejte na dobrú vec!
Dice+
     Kocka je pripojená pomocou technológie Bluetooth 4.0 alebo Bluetooth 2.1. Záleží na tom, aké pripojenie ponúka Vaše zariadenie. V závislosti na tom sa potom pohybuje taktiež výdrž, počítať však môžete s 20 hodinami, behom ktorých môžete kocku aktívne používať. Pokiaľ si teda zahráte hodinu denne párkrát do týždňa, nabíjací kábel, ktorý je rovnako ako aj textilné vrecúško súčasť balenia, budete ich potrebovať len niekoľkokrát do roku. Samotná kocka je kombináciou tvrdeného plastu a gumy, cez ktorú svietia číslice, tak ako môžete vidieť na obrázku. Aj keď kocka spadne na zem, nič sa jej nestane a vy môžete bez obáv hrať ďalej. O kocku sa teda nemusíte báť a nie je problém zahrať si hry aj s malými deťmi, ktorí môžu kockou hádzať, ako im sily stačia.

Dice+
     Kocku je však vďaka akcelerometru a dotykovým senzorom možné použiť aj pre ovládanie hier, tak ako sme si to ukázali u inteligentnej gule Sphero, ktorej však chýbajú tlačidla. Kocku jednoducho vezmete do ruky a pomocou gyroskopu ovládate napríklad lietadlo, loď alebo auto v jednotlivých hrách a v prípade, kedy potrebujete vystreliť, stlačíte niektorú z číslic. Zatiaľ jedinou hrou, ktorá však túto funkciu podporuje je Wings on Fire, časom však pribudnú ďalšie. Výhodou je, že práve Wings on Fire je zdarma a tak si môžete bez vytiahnutia kreditky z peňaženky vyskúšať skutočne všetky funkcie kocky. Zaujímavé je, že kocka dokáže napríklad pri podržaní jedného čísla dať signál pre streľbu z guľometu, ale taktiež aj k odpáleniu rakety. K ovládaniu Vám tak skutočne stačí iba samotná kocka a pritom nie ste v hre ničím obmedzovaní a môžete využiť všetko, ako keby ste použili displej iPadu k ovládaniu.

Dice+
     Aj keď si v drvivej väčšine jedná v podstate o klasické stolové hry typu Človeče, nehnevaj sa, prináša so sebou jedinečný zážitok, ktorý ocenia predovšetkým deti. Vôbec sa totiž nedivím, že ich nebaví v roku 2014 hrať s babičkou alebo s rodičmi nudné Človeče, nehnevaj sa s plastovými kockami a figúrkami, kedy sú všade dookola farby a ich svet sa točí okolo Spidermanov, Pirátov z Karibiku alebo Hello Kitty. Naopak, tu narazíte práve na ich hrdinov a tak hrajú Človeče s Hello Kitty a chlapci zbierajú zvieratká. Práve preto sú prepracované hry tým, čo prinúti Vaše deti si sadnúť spoločne s Vami k stolu a môžete si tak ako jedna rodina aj v roku 2014 zahrať stolné hry, ktoré budú baviť všetkých.  A tak jediné čo by sme Dice+ vytkli je to, že mnohých pánov, ktorí testovali Dice+ porážali ženy rad radom pri každej hre

Dice+
Dice+