Reportáž z IFA 2013 v Berlíne (časť. 1)

Reportáž z IFA 2013 v Berlíne (časť. 1)

Odchod do Berlína na najväčšiu medzinárodnú výstavu spotrebnej elektroniky (IFA 2013) som sa dozvedel len pár dni pred odchodom. Plán bolo dôjsť do Berlína v nedeľu večer (08.09.2013) s odchodom v utorok doobeda aby príchod do Bratislavy bol ešte v rozumnom čase. Takže na výstavu som mal vlastne iba jeden celý deň. Navyše so mnou mal ísť redaktor letemsvetemapplem.eu, ale keďže sa práve v utorok konalo predstavovanie nových produktov Apple, tak toto pozvanie odmietol.
     Brány výstaviska sa otvárali o 10,00 a to už tam bol extra nával z každých dopravných prostriedkov. Či už z metra, alebo siahodlhý had automobilov a autobusov. Pre tých ktorí idú na takúto výstavu po prvý krát, si nevedia dobre predstaviť čo znamená 40 000m2 výstaviska. Ak to mam porovnať s výstaviskom Incheba v Bratislave, tak to vynásobte približne 30x a dostanete približnú rozlohu výstaviska v Berlíne. Úlohou ani nebolo pozrieť každý stánok, alebo každú budovu, predovšetkým som sa orientoval na stánky výrobcov značiek ktoré ponúkame v našom eshope. V druhom kole bolo nadviazať kontakty a prípadnu spoluprácu s ďalšími značkami ktorými by sme mohli rozšíriť náš sortiment. Ale o tomto nebudem písať.

Zo zoznamu som si preto vybral predovšetkým DeLonghi Group (DeLonghi, Kenwood a Braun), Russell Hobbs, Remington, Rio Beauty, TomTom, TnB, Homedics, Salter, Status, AirFree a samozrejme Harman Group (Harman/Kardon, AKG a JBL).

Zo všetkých stánkov som sa najdlhšie zdržal v expozícií Harman Group, keďže na bežnú vstupenku by ste sa sem ako smrteľník ani nedostali. Museli ste mať extra kartičku od Harman Group, ktorú samozrejme ako oficiálny distribútor máme. Svoju expozíciu nemali v tradičnej budove, ale priamo pod veľkým vysielačom (najvyšší a najviditeľnejší bod celého výstaviska) mali rozložené svoje stany, so zaparkovanými predvádzacími autami. Jedine tento výrobca mal vystavované modely o ktorých som ani netušil. Takže v prvej časti Vám predstavím produkty vystavované v tejto expozícii. Verte je toho dosť a navyše všetky uvedené produkty by mali byť ešte tento rok dostupné na trhu.

VIP vstupenkyPermanentná vstupenka na celé trvanie výstavy + VIP kartička pre vstup do Harman Group stánku

Stánok Harman GroupStany Harman Group pod vysielacou vežou

Dominanta IFADominanta výstaviska

Slúchadla AKG
AKG K518 slúchadla už môžete poznať z ponuky nášho eshopu. Sú dostupné v ôsmych rôznych farbách.. Takisto K935 sú už nejaký piatok v ponuke, a hlavne získali dôležité ocenenie EISA ako najlepší mobilný audiosystém pre rok 2013 - 2014.
AKG K845BT, bezdrôtové bluetooth slúchadla s NFC technológiou. Mimochodom NFC technológia bola tento rok synonymom výstavy. Pomaly na každom produkte ste videli túto skratku. Je to naozaj šikovné. Ak máte mobilný telefón s touto technológiou (bohužiaľ sa to netýka produktov Apple) stačí priložiť telefón k zariadeniu a všetko sa vám automaticky spojí, nastaví a nakonfiguruje. Takže stačilo k týmto slúchadlám priložiť telefón a automaticky sa napárovali cez Bluetooth a audiovýstup sa automaticky nastavil. Jednoduché a krásne.

AKG K935Slúchadla AKG K935 ocenené EISA

AKG K323XSAKG K323XS ultra malé slúchadla

AKG K845BTAKG K845BT nové referenčné bezdôtové slúchadla

AKG K545BTAKG K545, dostupné budú v štyroch rôznych farbách

AKG a JBLAKG a JBL slúchadla v dokonalej symbióze

Slúchadla JBL
     Doplnenú J Sériu, v júni doplnili modely určené pre telefóny Android. V decembri asi túto sériu uzatvoria bluetooth slúchadla a to hneď v dvoch verziách. Malé prenosné do uší (J46BT) a potom väčšie cez uši (J56BT). Práve druhé menované zaujali parametrami. Výrobca udáva až 12 hodinovú výdrž a v prípade, že Vám batéria nepostačuje, môžete ich napojiť káblom na audio zariadenie. V oboch slúchadlách je navyše zabudovaný mikrofón a ovládacie tlačidla.

Navyše bola predstavená úplne nová séria Synchros. Sú to zaujímavé slúchadla, pokrývajúc všetky druhy (od štuplov až po domáce prevedenie), ale osobne ma prejavom extra neoslovili. Osobne preferujem čistý, neskreslený zvuk, ako ponúka značka AKG. A práve v niektorých recenziách a amatérskych hodnoteniach je vytýkané, že tomu chýbajú basy. Aj keď tomu tak nie je, len slúchadla podávajú originálny prednes. A práve Vám, ktorým chýbajú basy, sú tieto slúchadla práve určené Vám. Tejto sérií je nemyslyteľné vyktnúť nedostatok basovej zložky. Takže zas jedna skupina bude spokojná a druhá bude haniť tieto slúchadla za prebasovanie :)

Aj v tejto sérií nájdeme nejaké vychýtavky. Napr. model S500 je možné dotatočne napájať dvoma AAA batériami s výdržou do 20 hodín. Baterky poskytujú lepší zvuk vďaka LiveStage technológií, ktorá zabezpečuje digitálne spracovanie zvuku. Najvyšší model S700 má zabudovanú batériu, ale zas sľubuje až 25 hodinovú výdrž.

Stánok JBL
JBL J46BTBezdrôtové štuple JBL J46BT. Žiadny 3.5mm konektor

JBL Synchros S700Najvyšší model slúchadiel zo série JBL, S700 sľubuje až 25 hodinovú výdrž

JBL J56BTJBL J56BT dopĺňajú J sériu

JBL Synchros S300JBL Synchros S300 priamo v prevádzke

Presuňme sa teraz k multimédiám Harman/Kardon a JBL
     Harman/Kardon NOVA, nebudem predstavovať, keďže vzorku tohto produktu sme dostali už pred výstavou a mali ste možnosť si exkluzívne prečítať recenziu na tieto produktu, medzi prvými na svete.

Reproduktory ONYX zaujmú na prvý pohľad svojim netradičným dizajnom. To sa musí tejto firme nechať. Ozaj vedia prinútiť zákazníka aby sa zastavil. Pri bližšom preskúmaní, budete prekvapený aj kvalitou prevedenia. Masívny kovový držiak, zadná časť reproduktoru je potiahnutá kožou a vo vnútri sú zabudované až 4 reproduktory. Kvalitu reprodukcie som nevedel posúdiť, ale ocenenie EISA za mobilný audio systém hovorí sám o sebe. Určite sa tieto všetky vlastnosti odrazia na cene, ktorú si nechá výrobca zaplatiť.

Zato reproduktory AURA nápadne pripomínajú Soundsticks a podvedome som hľadal satelity. Tentoraz satelitné reproduktory sú zabudované v spodnej časti po celom obvode (až 8 reproduktorov).  Dizajnom veľmi nápadne pripomína nedávno predstavený Mac Pro, ale neviem či za kopírovanie dizajnu si zaslúži ocenenie "red dot design award". Okrem bluetooth streamingu je tu aj AirPlay technológia ktorá určite navýši cenu tohto produktu za odvádzanie poplatku f. Apple. Dotykové ovládanie je už len čerešničkou na torte.

Posledné dva produkty od Harman/Kardon boli predvádzane netradičnou formou. A to jednou, príp. dvoma slečnami povaľujúc sa na posteli :). Chceli práve tým povedať, že produkty sú určené na cesty na zbalenie a slečny s posteľou predstavovali ubytovanie na hoteli. Tými produktami sú reproduktor ESQUIRE a slúchadla SOHO.

Reproduktor ESQUIRE je bezdrôtový bluetooth stereo reproduktor. Takisto tu nájdete už vyššie spomínanú NFC pre jednoduché sprevádzkovanie.  Okrem toho je v reproduktore zabudovaný mikrofón pre telefonovanie.

Slúchadla SOHO je menšie prevedenie skôr predstavených slúchadiel CL a BT. Áno, práve určené na cesty. Prevedenie slúchadiel špičkové, zvuk taký, aký môžeme očakávať od Harman/Kardon a aj na balenie na cesty nezabudli. Slúchadla môžete zložiť pomocou 3D mechanizmu a odložiť ich do kvalitnej pribalenej umelohmotnej krabičky vo farbe slúchadiel. Práve slúchadla budú dostupné v troch farebných kombináciách (hnedá, biela a čierna). No sami uznajte. Nie je to nádherne?

Harman/Kardon NOVAReproduktory Harman/Kardon NOVA vyniknú kdekoľvek

Harman/Kardon OnyxNetradičný reproduktor ONYX v exkluzívnom prevedení

Harman/Kardon AuraHarman/Kardon AURA silno pripomína Soundsticks a nájdete tu prvky z Mac Pro

Harman/Kardon SOHOSlúchadla Harman/Kardon určené na cesty

Harman/Kardon SOHOSlúchadla budú vo viacerých farebných prevedeniach

Harman/Kardon SOHONetradičné predvádzanie produktov, ktoré veľa ľudí potešilo

Multimédia JBL zas až tak veľmi neprekvapili. Nové farebné JBL Flip máme už nejaký čas na stránke. Tieto doplní verzia s číslovkou 2. Flip 2 sa od svojho predchodcu líši pridanou NFC technológiu. Našťastie cenovka ostáva nezmenená. K modelu Flip, patrí neodmysliteľne Charge a Pulse, ktorý tiež zaujal okolie. Nápadne pripomínal odpudzovač komárov. Pulse je pokračovateľom Flip a odlišuje sa zabudovanými 64 LEDkami, ktoré si môžete nakonfigurovať na rôzne farby a efekty. Len bohužiaľ konfigurovateľná aplikácia ešte nebola dostupná v AppStore. Nech sa páči krátke video pre ukážku.

Dizajnom síce zaujali reproduktory Spark, ale tak ako boli prezentované. Osobne si ich neviem predstaviť položené na stole, ale za to pekne vyniknú keď sú zavesené. S tým aj rátajú a v balení nájdete montážne príslušenstvo uchytenia na stenu. Hudbu do reproduktorov môžete priamo streamovať cez Bluetooth.

Príjemným a povinným doplnkom sú PC reproduktory Pebbles. U konkurencie je už samozrejmosťou ale u JBL novinka, že sú napájané cez PC USB konektor. Tu sa tiež vyhrali s dizajnom a stredná bočná časť pripomínajúca menič, je v skutočnosti ovládacie tlačidlo hlasitosti.

Prekvapením bol prenosný reproduktor JBL Voyager. Jedná sa o svetovo prvý prenosný reproduktor so subwooferovou dockovaciou stanicou na nabíjanie.  To znamená, stred reproduktora si môžete kedykoľvek zobrať so sebou a streamovať hudbu cez bluetooth. Osadením reproduktora do dockovacej stanice, získate aj subwooferovú zložku, okrem toho že nabíjate. Konečne sa nejedná o bezduché nabíjanie a nevyužitú dockovaciu stanicu.

Známe produktyUž známe a predávané produkty. JBL Micro Wireless, JBL Flip a Charge

JBL SparkNetradičné JBL Spark v rôznych farebných prevedeniach

JBL SparkV pozadí si môžete všimnúť, kde zo stropu visí práve modrý JBL Spark

JBL SparkJBL Flip 2, sa neodlišuje na prvý pohľad nijak od svojej prvej verzie
Načítavam video ...
JBL Pulse priamo v akcii

A teraz sa už pomaly dostávame ku koncu prvej časti, keďže prechádzame k plnohodnotnému Home HiFi.
     JBL predstavil okrem kompaktných domácich kino systémov aj plnohodnotné reproduktory ktoré sú pokračovateľom Studio 1. Označenie Studio 2 series :) Konečne niekto pochopil, že vysoký klavírny lak nie je vždy žiadúci. Takže tentoraz biela farba je nádherne biela a hlavne matná. Konečne koniec lešteniu, kvôli odtlačkom a navyše na bielej farbe nie je vidieť ani tak prach. Na toto sa čakalo. Neviem ako vy, ale ja určite.
JBL Studio 2JBL Studio 2 v plnej kráse

JBL Studio 2Detail bieleho matného prevedenia pri JBL Studio 2

Zo značky Harman/Kardon boli tradične predstavené nové AVRka. Všetky majú spoločné a to už od najnižšieho modelu DLNA certifikáciu, GreenEdge (pokročilé šetrenie energiou) a vTuner. vTuner je vlastne internetové rádio nádherne konfigurovateľné cez web aplikáciu priamo pre váš receiver. Nemusíte sa báť že na Slovensku to bude nepoužiteľné. V zozname som pre náš región našiel cca 40 staníc (mnohé som ani nepoznal). Navyše si môžete nastaviť v akom poradí ich budete mať usporiadané. Takisto bol predstavený nový BluRay prehrávač, tak aby ladil dizajnom s novými AVR.

Dobrý skok vo výbave som postrehol práve v BDS systémoch. Už aj v najnižších modeloch nájdete WiFi a to nie s jednou ale hneď dvoma anténami. AirPlay a Bluetooth potešil tiež a navyše s NFC nastavením. Takisto ako v AVR, tiež tu nájdeme vTuner, DLNA certifikáciu a navyše integrovanú službu pre YouTube a Picasa. Konečne môže Harman/Kardon konkurovať noname výrobkom čo sa týka funkcionality, ale ďaleko ich prekonáva kvalitou spracovania a prehrávania. Celé je to podporené aplikáciou Remote dostupnou pre iOS a Android.

Nové BDSUž aj na BDS systémoch nájdeme NFC a USB na prednom panely má dostatočný výstup aby nabíjalo aj iPad

Najväčším prekvapením bol produkt SABRE SB35. Je to soundbar u nás nie veľmi predávaný. Najprv samotne nijak nezaujal, ale až po upozornení naň. A naozaj. Pozerám bližšie a hlavne zboku a samotný Soundbar je hrubý len 28mm! A to hraje naozaj vynikajúco. Chvíľu na to som skúmal odkiaľ vlastne vychádzajú basy. Poznajúc predchádzajúce soundbary som hľadal kocku bezdrôtovo napárovanu. No neúspešne. Jednu som síce našiel, ale na subwoofer bola príliš tenká. Ale bolo to ono. Áno, aj subwoofer je v slim dizajne. Viac ako v slim, skôr ultra slim dizajn. Na centrálnu jednotku je napárovaný bezdrôtovo. Samotný soundbar je 8.1 kanálový s 10 meničmi, troma HDMI vstupmi a jedným výstupom a bluetooth streamovaním. Ovládať ho môžete cez diaľkové ovládanie, alebo môžete ho naučiť reagovať na televízny diaľkový ovládač. Chceme veľmi, aby sme Vám tento skvost mohli osobne predstaviť na HighEnd Slovakia a dúfame že nejakú vzorku nám stihne výrobca doručiť.

Harman/Kardon Sabre SB35Zapojené JBL Sabre. Soundbar uchytený pod TV a to v rohu je subwoofer

Harman/Kardon Sabre SB35Áno, tak toto je prosím subwoofer

Harman/Kardon Sabre SB35A tu je detail soundbar kde môžete vidieť jeho neskutočnú hĺbku