Recenze JBL Trip: Se Siri na cestách

Recenze JBL Trip: Se Siri na cestách

Do redakcie sa nám pravidelne dostávajú reproduktory od koncernu Harman a každý z nich má svoje osobitné vlastnosti. Inak to nie je ani v prípade nového reproduktoru JBL Trip. Touto novinkou nám chce divízia JBL dokázať, že už nechce ostať len tuningovou záležitosťou a chce sa rozšíriť ďalej. Že chce rozšíriť svoje pole pôsobenia aj do bežných áut obyčajných ľudí, ktorí nechodia so svojimi autami na tuning zrazy, ale jazdia s nimi do práce, školy alebo napríklad na nákupy. Teda v prvom rade zaujme Trip tých, ktorí vlastnia iPhone, ale nemajú najmodernejšie vozidlo.
Zvuk
JBL Trip sa totiž vyznačuje hlavne tým, že je to doplnok do auta, ktorý vám ho čiastočne prepojí s iPhonom. Aby som to upresnil, tak sa jedná o reproduktor s hands-free schopnosťami, čo oceníte najmä ak máte staršie vozidlo bez palubného počítača. Pretože ide o doplnok, netreba od neho očakávať veľké divy. Pochopiteľne, kvalita zvuku tomu odpovedá. Nie je najvyššia a zvukovej výbave vášho auta sa pravdepodobne nevyrovná, ale zas nemôžeme povedať, že by bol zvuk nekvalitný.

JBL Trip

Osobne mi po zvukovej stránke pripomína JBL GO (recenzia tu). Výšky a stred zahrá v pohode a ponúkne pomerne čistý zvuk, ale basy tu sú nevýrazné, slabé. Hlasitosť je dostatočne vysoká na to, aký malý tento reproduktor je. Jeho srdcom je jeden 40-mm menič s tým, že frekvenčný rozsah JBL Trip sa pohybuje od 160 Hz po 20 kHz.  Čo je ale zaujímavým prírastkom, je technológia potláčania šumu pri hovoroch a je vidieť, že toto naozaj funguje. Telefonovanie cez JBL Trip je totiž čisté a bezproblémové a vy počujete druhú stranu tak dobre ako počuje ona vás.

Ale tu to nekončí. Ten najdôležitejší dôvod, prečo môže byť JBL Trip vhodnou voľbou do auta, je podpora Siri Eyes Free. Reproduktor totiž na svojom ovládacom paneli ponúka tlačidlo určené výhradne na aktivovanie hlasovej asistentky na vašom telefóne. Vďaka tomu tak získate možnosť ovládať niektoré funkcie telefónu bez toho, aby ste museli spustiť zrak z cesty. Viete si tak napríklad aktivovať navigáciu, zavolať určitej osobe, ak je to potrebné. Osobne som s touto funkciou problém nemal a jej prítomnosť ma potešila. Užívatelia iPhone 6s sa navyše vďaka funkcii Hey Siri ani nebudú musieť nikam načahovať, asistentku totiž môžu aktivovať hlasom.

JBL Trip

Design
Čo mi ale pomerne vadilo, je citlivosť jednotlivých tlačidiel. JBL sa rozhodlo použiť senzorové tlačidlá a aj keď proti tomuto nápadu nič nemám, prišlo mi, že sú až príliš citlivé. Stačilo sa totiž ľahko dotknúť a hlasitosť reproduktoru sa zrazu zvýšila, aj keď som to nemal v pláne. Paradoxne tlačidlá na zapnutie/vypnutie a aktiváciu Bluetooth je treba stláčať trochu silnejšie a keď sa vám už reproduktor podarí zapnúť, chvíľu potrvá, kým sa ozve jeho úvodná zvučka. Po vzhľadovej stránke sa jedná o pilulku s pogumovaným povrchom. Výnimkou je jedine predná kovová strana a držiak, ktorý si pripevníte k reproduktoru pomocou magnetu.

Neoddeliteľnou súčasťou je tiež port microUSB, ktorý slúži na nabíjanie reproduktoru. Tu sľubuje JBL výdrž 8 hodín prehrávania hudby alebo až 20 hodín telefonovania. Vzhľadom k tomu, že nemám vo zvyku často telefonovať, výdrž reproduktoru sa v mojom prípade dostala niekam na úroveň 10,5 hodiny, čo je myslím si, celkom slušné. Zároveň to znamená, že reproduktor budete z času na čas nabíjať, no ak nejazdíte autom permanentne, môže vám vydržať týždeň s tým, že cez víkend ho vezmete z auta domov a nabijete ho tu tak, aby bol pripravený do ďalšieho týždňa.

JBL Trip

Resumé
JBL Trip je v konečnom dôsledku treba pokladať viac ako doplnok, než ako plnohodnotný reproduktor. Ten hlavný dôvod, prečo vás JBL Trip zaujme, je možnosť dostať do svojho auta Siri, ktorú budete môcť aktivovať kedykoľvek bez toho, aby ste museli spustiť zrak z cesty. To platí samozrejme však skôr v prípade starších vozov, keďže veľa nových áut už má v sebe zabudovanú podporu pre moderné štandardy ako je Android Auto, Siri Eyes Free alebo Apple CarPlay. Doplnok si viem teda predstaviť skôr vo vozidlách, ktoré ešte tieto výdobytky modernej doby nemajú, čiže hlavne v autách zpred roku 2012. Vďaka držiaku si ho viem ešte predstaviť ako taký doplnok na terasu alebo do altánku na záhrade, kam si ho môžete dať napríklad cez letné víkendy.
comments powered by Disqus
comments powered by Disqus