Recenzia: JBL Trip

Recenzia: JBL Trip

V prípade, že chce šofér telefonovať za jazdy a nemá či nechce používať hands-free sadu či slúchadlá a rádio v jeho aute nepodporuje Bluetooth, nemá už veľa riešení, ktoré by boli v súlade zo zákonmi. JBL ale prezentuje nový spôsob riešenia tohto problému, a to bezdrôtový reproduktor určený či už do auta alebo do interiéru – nazýva sa Trip.
Balenie je jednoduché – produkt prišiel v kartónovej krabici, v ktorej sa okrem neho nachádza ešte plechový klip na pripevnenie do auta, plochý microUSB kábel na nabíjanie reproduktora a manuály v slovenčíne. AC adaptér v balení nenájdeme. Celkovo teda výbavu v balení považujeme len za to nutné – nič menej, nič viac.

JBL Trip

Reproduktor vyzerá minimalisticky, má tvar elipsoidu a teda na ňom nenájdeme ani jeden ostrý roh, takmer všetko je zaoblené. Vďaka tomu sa pohodlne prenáša z miesta na miesto a tomu pomáhajú aj jeho pomerne malé rozmery a nízka hmotnosť. Na prednej strane si každý hneď všimne veľkú mriežku, v strede ktorej sa nachádza logo JBL. Pod ním je umiestnená modro-oranžová LED dióda, ktorá signalizuje stav pripojenia cez Bluetooth alebo nabitia batérie.

JBL Trip

Na jeho vrchnej hrane (ktorá je v strede mierne skosená) nájdeme štyri kapacitné tlačidlá a to tlačidlo na zníženie hlasitosti, na ukončenie hovoru, spustenie hlasového asistenta a zvýšenie hlasitosti (zľava doprava). Napravo nájdeme dve tlačidlá – prvé, kapacitné, slúži na spustenie párovacieho módu a druhé, hardvérové, je určené na napájanie. Na ľavej strane nenájdeme nič a na spodnej hrane sa nachádza microUSB nabíjací port.

JBL Trip

Najzaujímavejšou časťou je podľa nás zadná strana – okrem všetkých potrebných textov, certifikácii a špecifikácii sú na nej totiž dva pomerne veľké magnety. Tu nám na pomoc príde klip z balenia. Ten je jednoduchý a zohnutý do tvaru U. Na strane, ktorá sa pripája, nájdeme dve vypukliny pre vloženie do dier s magnetmi a logo JBL. Inak je ale klip plochý. Pri prvom opatrnom zacvaknutí klipu do reproduktoru sme boli prekvapení – magnety majú neskutočnú silu a spoja sa, aj keď je medzi nimi päťcentimetrová vzdialenosť, kedy sa takmer vytrhnú z ruky.

JBL Trip

Po spojení reproduktora s klipom (čo by bolo možné zvládnuť pokojne aj poslepiačky) ho môžeme vložiť do auta. Tam sa pripína na slnečnú clonu. Nám sa ho ale podarilo pripnúť aj na iné miesta, a vtedy sme klip nepotrebovali. Na mriežke klimatizácie síce držal dosť, prekvapení sme ale boli po jeho položení na adhéznu podložku na smartfón – tam držal silnejšie, ako na klipe.

JBL Trip

Potom reproduktor môžeme zapnúť, pričom pri spustení a vypnutí zaznie zvučka, pri spustení ide o zvuk naštartovania motora a pri vypnutí reproduktora zas o zvuk vypnutia motora. To považujeme za malý, ale príjemný detail, ktorý pridáva na pocite, že reproduktor je určený do auta.

JBL Trip

Potom prichádza na rad spárovanie so zariadením cez Bluetooth – tu sme nemali žiadne problémy na niekoľkých zariadeniach (Samsung Galaxy A3/A5, oba 2016), Lenovo A6000 Plus, Huawei Ascend P7, Xiaomi Redmi 1) a na posledných dvoch smartfón dokonca ukazoval stav batérie reproduktora. Spárovanie prebehne jednoducho – po podržaní reproduktora je počuť tón, ktorý signalizuje, že je čas pripojiť sa. Hneď, ako sme tak urobili, zazneli tri tóny.

JBL Trip

Následne prišlo na rad prehrávanie hudby. Tu sme boli kvalitou unesení – frekvenčný rozsah bol veľký, výšky pevné, stredné tóny čisté a basy silné (avšak nie natoľko, aby sa reproduktor triasol). Jeden 40 mm menič teda chválime a v kategórii reproduktorov patrí k najlepším. Tu ale podporované funkcie nekončia. Samozrejme, podporované je aj hands-free telefonovanie. Tu je hovory možné prijímať pomocou tlačidla so symbolom slúchadla. Aj keď bola kvalita, ktorou sme druhú stranu počuli dobrá, hlasitosť sa nám po pripojení nenastavila na najvyššiu možnú úroveň a to je teda malý chyták, na ktorý si treba dávať pozor.

JBL Trip

Malé výčitky máme aj voči vstavanému mikrofónu – pri pohľade na reproduktor síce zachytáva lepší zvuk, ako pri namierení úst inam, v oboch prípadoch ale podľa nás znel trochu plechovo. Pri sklopenej slnečnej clone je nepraktické pozerať sa na reproduktor, keďže pozornosť vodiča sa znižuje a riziko havárie rastie, rozdiel medzi pozeraním sa a nepozeraním sa na reproduktor ale nie je príliš veľký (aj keď to trochu pomôže), a teda to až tak nevadí. Za to je ale celkom dobrá filtrácia okolitého šumu, hluk odstráni z akéhokoľvek auta, ale po presunutí do ťažkých stavebných strojov toho nebolo veľa počuť.

JBL Trip

JBL Trip ale nepodporuje len to – je pomocou neho možné zavolať hlasovú asistentku Siri alebo Google Now a opýtať sa na čokoľvek, samozrejme, pri prítomnosti internetového pripojenia. Okrem toho dokáže cez Bluetooth prijímať aj príkazy z navigácie a aplikácie ADAS. Je pomocou neho možné aj počúvať rádio a tak zachytiť správy alebo hlásenia o situácii na cestách. Trip ale nie je užitočný len v aute. Po zaparkovaní je možné si ho zobrať do interiéru, kde je možné s počúvaním hudby pokračovať.

JBL Trip

A to vydrží robiť dosť dlho –  na jedno nabitie vydrží prehrávanie hudby až 8 hodín, pri používaní len ako hands-free súpravu až 20 hodín a v pohotovostnom režime až 200. Nemal by teda mať problém zvládnuť jednu cestu  z Bratislavy do Košíc. A nabíjanie je tiež pomerne rýchle – reproduktor je možné nabíjať aj počas používania, batériu doplníte teda aj za jazdy.

JBL Trip

Celkovo sme s reproduktorom JBL Trip veľmi spokojní – prináša pekný, jednoduchý a príjemný dizajn, kvalitný zvuk, podporu Siri a Google Now a výdrž, ktorá postačí na jeden krátky pracovný deň. Kvalita mikrofónu bude ale vadiť nejednému človeku na druhej strane hovoru. A druhým problémom by pre niektorých mohla byť aj cena – 100 eur za takýto reproduktor je jednoducho trochu veľa. Samozrejme, dve pokuty za telefonovanie za volantom vyjdú oveľa viac, ale existujú aj lacnejšie alternatívy, ktoré síce neprinesú lepší zvuk alebo viac funkcii, ale rozhodne stoja menej.
comments powered by Disqus
comments powered by Disqus