Môj prvý maratón: Zaškrtnuté, beháme,...

Môj prvý maratón: Zaškrtnuté, beháme,...

Knihu Maratón za 100 dni, som preletela za pár hodín. Všetky rady a návody ako, kedy a koľko km bežať som však začala aplikovať do tréningu postupne. Miloš Škorpil hneď v úvode dáva otázku: Čo všetko človek musí urobiť, keď chce zabehnúť maratón? Nič zvláštne. Dostať sa do kondície, nabehať stovky kilometrov, kúpiť si super výbavu? Áno, to všetko môže, ale nie je to to najdôležitejšie. Hlavné je sa rozhodnúť. Chcem bežať!
Veľa trénerov odporúča absolvovať lekársku prehliadku, prihliadnuc na vek, v ktorom začínate a či ste nemali v minulosti nejaké zdravotne problémy. Mám za sebou tri operácie kolena, potrhané väzy, ale idem do toho. Do akej kategórie bežcov patrím, som zistila po absolvovaní Cooprovho testu. Na ovále, alebo inej certifikovanej trati zabehnete 12 minútový beh. Beží sa pri tempe, ktoré je pre Vás príjemné.

1. 1300-1600 m absolútny začiatočník
2. 1600-1900 m začiatočník
3. 1900-2100 m víkenďák
4. 2100-2300 m športovec

Zabehla som 1980m, takže som začala trénovať podľa tabuliek ako víkenďák. Každý druhý deň 40 minút. Po dlhšej dobe bez behania to bolo príjemné na postupné rozbehanie. Nestresovalo ma koľko kilometrov musím nabehať. Bežala som ako som sa cítila. Za 40 minút 5800-6200m. Cítila som sa šťastne.

Odhliadnuc od faktu, že keď vo svojom živote urobíte zmenu, tá nikdy neprichádza sama. Dominový efekt, alebo keď jedna zmena predchádza ďalšiu... počas prvého mesiaca som sa trápila s bolesťami zubov, opuchom tváre, chirurgickým zákrokom, herpesmi, narazeným palcom na nohe, ale bojovala som ďalej.

Daniela Hricová
comments powered by Disqus
comments powered by Disqus