Kolobežkujete správne? Presvedčte sa.

Kolobežkujete správne? Presvedčte sa.

Kolobežkovanie viac ako dvadsať minút aspoň trikrát do týždňa (do spotenia) má výrazne pozitívne účinky na zdravie. Vtedy patrí medzi takzvané aeróbne aktivity (aeróbny, čiže žijúci len v prítomnosti vzduchu alebo využívajúci kyslík). Je to vytrvalostný pohyb, ktorý vyžaduje zvýšený prísun kyslíka v dlhšom období (vyše 20 minút) a kladie na organizmus zvýšené nároky. To optimalizuje pľúcnu ventiláciu, zvyšuje množstvo a kvalitu krvi, ktorá je schopná lepšie rozvádzať kyslík. Tým sa zlepšuje celková odolnosť organizmu, udržiava stav sviežosti myslenia a pohybu, znižuje riziko poškodenia centrálneho nervového systému a srdcovo-cievneho aparátu.A ako na to správne? Čítajte ďalej.
Noha ako hojdačka
Nechajte odrazovú nohu fungovať ako „hojdačku“.  Čím vyššiu rýchlosť chcete dosiahnuť, tým vyššie budete musieť dvíhať Vaše koleno na odrazovej nohe.
Ako správne kolobežkovať
 „Kop“
Trénujte odrazovú nohu a členok. Držte svoje ruky rovno.
Ako správne kolobežkovať
Doprajte si oddych po odraze
Po odraze je dôležité dopriať si chvíľu oddychu. Narovnajte nohu, ktorou sa podopierate na chvíľu, kým opäť nebude zaťažená.
Ako správne kolobežkovať
Základom je meniť nohy
Ak chcete zaťažovať obe nohy rovnako, striedajte ich teda každých 3-10 odrazov. Pri kolobehu do kopca je vhodné zvýšiť túto frekvenciu odrazu a častejšie striedať nohy.
Krok 1
Ľavú nohu nasmerujte na výmenu.
Ako správne kolobežkovať
Krok 2
Vymeňte ľavú nohu za pravú.
Ako správne kolobežkovať
Krok 3
Ľavú nohu položte na zem.
Ako správne kolobežkovať
Krok 4
Postavte sa pravou nohou priamo na nášľapnú plochu a zarovno s kolobežkou.
Ako správne kolobežkovať
„Hop“ výmena nôh
Táto zmena je rýchla a najlepšie je ju použiť vtedy, keď je Vaša rýchlosť nie veľmi vysoká. Vyžaduje si to ovšem zručnosti a dlhodobé trénovanie s Vašou kolobežkou.
Krok 1
Jednou nohou stojíte na kolobežke, druhou sa odrážate.
Ako správne kolobežkovať
Krok 2
„Hop“ – preskočte na opačnú nohu.
Ako správne kolobežkovať
Krok 3
Po preskočení na druhú nohu sa pevne postavte na kolobežku.
Ako správne kolobežkovať
„Bludný Holanďan“
Táto varianta je vhodná pre zmenu a preskok z jednej nohy na druhú pri vyšších rýchlostiach. Po výmene odrazová noha sa dvíha vysoko aby sa zvýšila intenzita a sila odrazu. Pri silnom odraze si môžete aspoň na chvíľku oddýchnuť a uvoľniť si nohu.
Krok 1
Jednou nohou stojíte na kolobežke, druhou sa odrážate.
Ako správne kolobežkovať
Krok 2
Výmenu začnite tým, že sa na kolobežke postavíte na špičku a dvihnete pätu.
Ako správne kolobežkovať

Krok 3
Pokračuje a vymeňte nohu tak, že druhú nohu zasuniete pod dvihnutú pätu.
Ako správne kolobežkovať
Dbajte na svoju bezpečnosť a chráňte si zdravie na kolobežke Pre vašu bezpečnosť dodržujte tieto odporúčania:
- Držte obe ruky na riadidlách.
- Pri zjazde sa postavte pevne oboma nohami na nášľapnú plochu diagonálne
- Pri brzdení sa skrčte a preneste svoje ťažisko nižšie.
- Vždy používajte prilbu.
comments powered by Disqus
comments powered by Disqus